۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

پایان جلسه تعیین رئیس؛

شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران برگزار شد/ ارائه برنامه های گزینه های ریاست

شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران برگزار شد/ ارائه برنامه های گزینه های ریاست

دومین جلسه شورای منتخبان رئیس دانشگاه تهران در سکوت کامل خبری و بدون اجازه دادن به خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه با حضور 51 عضو در حال برگزاری است.

این جلسه در حالی برگزار شده است که هیچ یک از خبرنگاران حق حضور در جلسه را نداشته و حتی کارکنان دانشگاه نیز حضور ندارند و جلسه کاملاً در سکوت خبری برگزار می شود.

در این جلسه قرار است از 6 گزینه ای که در جلسه اول شورای منتخبان مطرح شد سه گزینه انتخاب شده و به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای ریاست دانشگاه تهران معرفی شود.

در حال حاضر این 6 نفر برنامه های خود را به شورا ارائه می دهند که دکتر امید سرپرست فعلی دانشگاه تهران، به عنوان اولین نفر برنامه خود را ارائه داد.

به گزارش مهر، پیش از این نخستین جلسه شورای منتخبان ریاست دانشگاه تهران سرانجام پس از کش و قوس های فراوان روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه با حضور 51 نفر از اساتید دانشگاه تهران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.  در این جلسه که از ساعت 10 صبح آغاز شده و بیش از چهار ساعت به طول انجامید 6 نفر از اساتید دانشگاه تهران به عنوان گزینه ریاست این دانشگاه مطرح شدند.

در حال حاضر محمد رحیمیان از دانشکده فنی، سیدحسین حسینی از دانشکده دامپزشکی، سید محمدعلی موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، محمد حسین امید سرپرست دانشگاه تهران، محمود نیلی‌احمدآبادی از دانشکده فنی و محمود کمره‌ای نیز از دانشکده فنی این دانشگاه 6 کاندیدایی هستند که توسط اعضای شورا برای ریاست معرفی شدند.

اما شنیده‌ها حاکی از معرفی سه گزینه به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم است.

دومین جلسه شورای منتخبان ریاست دانشگاه تهران همچنان در روز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد و گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز پس از خروج از جلسه در پاسخ به خبرنگاران درباره چگونگی برگزاری جلسه و اخبار تکمیلی تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که رئیس این جلسه دکتر خلیلی عراقی استاد دانشگاه تهران است و در صورت نیاز وی پاسخگو خواهد بود.

همچنین پس از دکتر امید، حسینی دیگر گزینه شورای منتخبان نیز برنامه های خود را برای ریاست دانشگاه تهران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر دومین جلسه شورای منتخبین رئیس دانشگاه تهران امروز برگزار شد. این جلسه 8 و نیم صبح با حضور 51 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران برای معرفی گزینه های ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم تشکیل شد.

درب های محل برگزاری جلسه بسته شده بود و هیچکس جز اعضا حق حضور در ساختمان برگزاری جلسه را نداشت.

برای این جلسه هیچ یک از اصحاب رسانه دعوت نشده بودند و قضایای انتخاب رئیس دانشگاه پشت درب های بسته پیگیری می شد. جلسه بعد از حدود 6 ساعت به پایان رسید و هر یک از اعضای شورا که از درب جلسه خارج می شدند اعلام می کردند در مورد مسائل جلسه صحبت نمی کنند و تمام این قضایا باید از دکتر خلیلی عراقی رئیس شورای منتخبان پیگیری شود.

دکتر محمود کمره ای یکی از اعضای مطرح برای ریاست دانشگاه تهران زمان خروج از دانشگاه در خصوص ارائه برنامه های خود به شورا گفت: تمام گزینه ها برنامه های خود را ارائه کردند و انتخاب رئیس دانشگاه با وزیر علوم است.

یکی دیگر از اعضای جلسه وقتی از درب جلسه خارج شد در خصوص گزارش جلسه گفت: دکتر خلیل عراقی درباره جلسه توضیح خواهد داد. دود سفید از وزارت علوم می آید و انتخاب رئیس دانشگاه با وزیر علوم خواهد بود.

در پایان جلسه دکتر منصور خلیلی عراقی رئیس شورا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: از شش گزینه مطرح شده در جلسه اول شورا هر 6 گزینه برنامه های خود را ارائه دادند و یک گزینه به نفع گزینه های دیگر خود را کنار کشید و نظرات 51 نفر عضو شورا در خصوص 5 گزینه مطرح شده به وزارت علوم ارائه می شود تا وزیر علوم رئیس دانشگاه را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

کد خبر 2287523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha